FAQ-Vanliga frågor

Vilka är skillnaderna mellan sortimenten och priserna i butikerna och på nätet?

Vi strävar efter att ha ett ungefär lika stort utbud i butikerna och på nätet. Våra butiker är dock olika stora och ligger på olika platser, så utbudet varierar något. Du kan beställa direkt från webbutiken och från Golf Sky butiken i Tammerfors. Priserna är i princip desamma överallt, men ibland kan en produkt vara rabatterad i nätbutiken eller i butiken.

Kan jag beställa en produkt online som bara finns i en viss butik?

Du kan beställa produkter direkt från webbutiken och Golf Sky butiken i Tammerfors . Om produkten endast finns i en av de andra butikerna kan vi överföra produkten till webbutiken. Den kan sedan beställas via en personlig länk. För dessa överföringsbegäranden kan du skicka ett e-postmeddelande till oss. Vi flyttar produkter mellan butikerna 1-2 gånger i veckan.

Kan t.ex. butiken i Åbo skicka en viss produkt direkt till kunden?

Som regel skickar vi alla produkter endast via vår webbutik. På så sätt kan vi bättre spåra paketen och se till att de kommer fram i tid och är korrekt förpackade. Vi kan överföra produkten från butiken till webbutiken varifrån vi skickar produkterna.

Om en produkt är tillfälligt slut i lager, hur vet jag när det finns mer i lager?

I produktinformationen på vår webbplats har du möjlighet att prenumerera på ett e-postmeddelande när produkten är tillgänglig igen. Längst ner på sidan finns ett utrymme där du kan ange din e-postadress. Tyvärr kan det hända att vissa produkter som är mycket efterfrågade bara säljs i ett exemplar och att endast den första kunden kan köpa den, även om meddelandet om tillgänglighet har gått ut till många. Detta innebär att produkten är slut redan efter det första köpet.

Hur registrerar jag mig för webbutiken?

Du kan skapa ett kundkonto på Golfsky.se, så att alla beställningar som görs via ditt konto registreras där och du kan se din köphistorik. Genom att logga in på ditt konto behöver du inte ange dina uppgifter varje gång, utan de finns lagrade. Om du registrerar dig efter att du har gjort en beställning kommer beställningar som gjorts före registreringen inte att visas på ditt konto.

Kan butiken kontrollera statusen för min e-handelsorder?

Tyvärr ser butikerna inte beställningar på nätet, du får information om din beställning från nätbutiken.

Hur använder jag presentkort eller rabattkoder för webbutiken?

När du gör en beställning kan du ange koden i fältet "rabattkod" som visas till höger på sidan när du befinner dig i din varukorg.

Kan jag betala med delbetalning eller faktura?

Via Klarna kan du välja Klarna-fakturabetalningsmetod, där du kan välja att betala med delbetalningar eller via faktura.

Hur byter jag en produkt?

Vi byter inte produkter i webbutiken. Vi behandlar endast returer. Genom att besöka butiken kan du göra ett byte och retur (gäller ej butiken i Kungens Kurva Stockholm). Om du byter en produkt i butiken, kom ihåg att ta med dig kvittot. Ett papperskvitto skickas med din beställning och skickas till din e-postadress efter att beställningen har gjorts.

Hur kan jag returnera produkter?

Finland: Du kan returnera produkter i butikerna eller genom att skicka dem till Golf Skys webbutik. Det är möjligt att skicka till nätbutiken med Matkahuoltos returkod 9518062 eller med en PostNord-returkvitto. Sverige: Du kan returnera produkter genom att skicka dem till Golf Skys webbutik. Det är möjligt att skicka till nätbutiken med ett PostNord-returkvitto som följer med leveransen av dinb order. Returen kostar 8 euro/80 SEK. Produkten måste skyddas, och även produktförpackningen måste skyddas. Produkterna måste vara i gott skick och ha alla prislappar och eventuell skyddsplast kvar. Skokartongen måste också vara i gott skick och skyddad. Kom ihåg att lägga till din egen information i paketet: beställningsreferens och ditt namn. Vi skickar ett meddelande när vi har behandlat returen. Behandlingstid 1-2 veckor.

Hur kan jag spåra min order?

När din beställning har packats i webbutiken och leveransen har skickats får du en spårningskod via e-post som du kan använda för att spåra ditt paket. Du brukar också få ett SMS eller e-post när paketet är redo att hämtas, så kontrollera att ditt telefonnummer och din e-postadress är korrekta. Om du har valt "Hämtning i butik" (endast Finland) som leveransmetod får du ett separat e-postmeddelande när din beställning är redo att hämtas. I butiker i Helsingfors och Tammerfors är upphämtning vanligtvis möjlig inom 1-5 arbetsdagar efter beställningen och i Åbo butik inom 1-7 arbetsdagar. Ibland kan hämtningsmeddelandet hamna i din skräppostmapp, så vi rekommenderar att du även kontrollerar den mappen. Genom att registrera dig i nätbutiken kan du enkelt se statusen på din beställning.

Varför har det tagit längre tid än normalt att leverera min beställning?

Tyvärr händer det ibland att en produkt som du har beställt inte finns i lager eller är skadad. I det här fallet måste vi beställa en liknande produkt till exempel från en annan butik. I detta fall kan leveransen ta några dagar längre tid än normalt. Under sommaren och under högsäsong kan det ta lite längre tid att leverera din beställning än under lugna perioder. Under hektiska perioder är handläggningstiden längre än normalt, vilket innebär att vi ständigt packar beställningar för att skicka ut dem, men på grund av en hektisk period eller en saknad produkt kan handläggningstiden vara 2-10 arbetsdagar. Under hektiska perioder, t.ex. under Black Friday-veckan, är det tusentals fler paket i omlopp än normalt, och då kan leveransen kan ta några dagar längre tid. På många av de platser kan paketautomater och förvaringsutrymmen vara fulla, vilket i sin tur gör att paketet inte kommer fram så fort som möjligt. Paket skickas från webbutiken på vardagar med Matkahuolto/Postnord. Om din beställning packas för avsändning på fredag eftermiddag kommer paketet inte att skickas förrän på måndag eftermiddag, även om beställningsstatusen är "skickad".

Kan jag fortfarande ändra min beställning från igår?

Vi rekommenderar att du skickar ett e-postmeddelande till nätbutiken om du vill ändra din beställning. Ibland är det möjligt att vi hittar en packad beställning, men särskilt under högsäsong kan vi inte ändra beställningar som redan har behandlats och packats.

Varför kan jag inte beställa PING-produkter online?

Ping-klubbor kan inte säljas i webbutiken, men de är ändå synliga där. Om du vill köpa produkter kan du skicka ett e-postmeddelande till webbutiken.

Varför är den produkt jag beställt inte i en plastförpackning eller märkesförpackning?

Vi vill bidra till att skydda miljön och vi återvinner många av våra förpackningsmaterial, så det kan hända att du får en kartong som redan har använts en gång. Ibland fyller vi beställningar med varor från butiken, t.ex. kläder eller grepp som inte är i plast.

Varför finns det ingen bruksanvisning med den elektronik som jag beställde?

Du kan vanligtvis hitta bra instruktioner på svenska på tillverkarens webbplats.

Hur reklamerar en produkt?

Vi rekommenderar att du skickar ett e-postmeddelande till den butik där du köpte produkten i fråga. Vi behöver vanligtvis en bild på produkten, en skriftlig beskrivning av felet och ett kvitto på köpet. Vi hanterar reklamationer skriftligt. Om du tar med dig den defekta produkten direkt till butiken kan vi tyvärr inte besvara ditt klagomål omedelbart. Vi hanterar klagomål centralt så att vi kan hålla samma kommunikationslinje i händelse av ett klagomål. Vi ersätter inte heller fraktkostnader eller kilometerersättning för din egen bil om du tar med eller skickar produkten till oss utan att meddela oss.

I nätbutiken står det att produkten finns i butiken, men jag kan inte hitta den i butiken?

Tyvärr händer det ibland att produkter i butiken hamnar på fel ställe. Det kan till exempel hända att J.Lindebergs svarta pikétröja för män har försvunnit bland Peak Performances svarta pikéer för kvinnor, så att du inte kan hitta den i rätt sektion. Våra saldon i onlinebutiken uppdateras dagligen. Ibland kan det vara så att det föremål du vill ha är det sista och det är slutsålt, eller i händerna på en annan kund, eller för tillfället reserverat för en annan kund. Ibland försvinner också produkter från våra butiker eller går sönder och vi upptäcker det först när vi söker efter den sista produkten.

Hur lång tid tar det för Custom-produkter att levereras?

Tyvärr har bristen på komponenter under pandemin försenat många leveranser från olika länder. De flesta komponenterna till golfklubbor kommer från Kina, där leveranserna har blivit dyrare och har gått betydligt långsammare än tidigare. Majoriteten av de specialanpassade klubborna tillverkas i Storbritannien, där Brexit bromsar upp leveranserna. Ibland kan det på grund av komponentbrist ta flera månader innan klubbarna kommer fram, men vi kommer att försöka hålla dig informerad så snart vi vet något.

Hur lång tid tar det att byta grepp eller reparera en klubba?

Vi byter ut grepp och reparerar klubbor i alla våra butiker och onlinebutiken. Du kan bekräfta en butiksspecifik reparationstid direkt med butiken genom att ringa eller skicka ett e-postmeddelande till butiken. I allmänhet tar det 1-7 dagar att byta ut grepp beroende på överbelastning och antalet klubbor. Ibland kan du få ett grepp utbytt på plats. Att limma ett skaft tar till exempel alltid minst ett par dagar bara för att limma ihop delarna. Du behöver inte boka tid för reparationer, du kan ta det som skall repareras direkt till verkstaden.

Jag har gjort en custom beställning eller en reklamation i butiken, hur kan jag få information om den?

Reklamationer och specialbeställningar är alltid butiksspecifika. Kontakta den butik där ärendet har behandlats. Ofta måste vi kontrollera beställningens status via e-post, så det är det mest praktiska sättet att kontakta oss.

Hur är kundtjänsten och butikerna öppna?

Du hittar butikernas öppettider på vår webbplats under den aktuella butiken. Butikerna kommer att försöka svara i telefon när det är möjligt. Tyvärr kan vi inte alltid betjäna våra kunder på telefon under rusningstid. För icke brådskande ärenden rekommenderar vi att du skickar ett e-postmeddelande till butiken.

Hur ansöker jag om att få jobba på Golf Sky?

Du kan skicka ett e-postmeddelande till rekry(at)golfsky.fi eller direkt till butikens e-postadress. Golf som hobby har ökat mycket under de senaste åren, så vi kan mycket väl ha behov av entusiastiska medarbetare i en av våra butiker.